2010. január 10., vasárnap

Nosztalgia étterem

"Különleges ízek bő választéka."
Magyar, de borzalmas zenével, egy sör is sok Balázs Pali nyáladzó társaságában.

Kolozsvár, Cluj
Str. Universitatii nr. 6
(Universităţii (Egyetem) – Egyetem – Belső Torda)

Bolyai egyetem, Báthory gimnázium mellett.





Különleges ízek bő választéka
És a környezet:

PIARISTA TEMPLOM
A templomot 1718-1724 között építették, nagy, barokk stílusú építmény.
Egyetem utca és piaristák
Báthory–Apor Szeminárium
A kolozsvári Báthory–Apor Szeminárium, más néven Szent József Fiúnevelde barokk műemlék épület az Egyetem (ma Universităţii) utcában. Hajdani lakói – minden sértő szándék nélkül – Szent Jóska néven emlegetik.


Amikor I. Lipót császár visszaadta a jezsuitáknak a birtokaikat, a rend újra megnyitotta iskoláját Kolozsváron és nagyszabású építkezésekbe kezdtek. Ekkor emelték Apor István alapítványából a szeminárium épületét, amely 1728-ban készült el. Későbbi az udvarra vezető szekérkapu, amelynek zárókövén a dátum 1769. Az építkezéshez részben a kolozsmonostori apátság köveit használták fel. 1776-ban a szemináriumot a piaristák vették át. A kommunizmus évei alatt az épületben elemi iskola és internátus volt. Jelenleg a Báthory István Elméleti Líceumhoz tartozik.


Az épület homlokzatán egy fülkében Szent József barokk szobra található, „Tu Eris Super Domum Meam” felirattal. Johannes Nachtigall alkotását sokáig eltakarták, csak 1990-től látható ismét. A sötét, szűk bejárati folyosó bal oldalán Bulbuk Emánuel örmény kereskedő (1821–1897) emléktáblája található, aki alapítványt tett a fiúnevelésre. Az udvaron egy belső kapu feletti fülkében az alapító Báthory István szobra látható, ez Vágó Gábor műve 1933-ból. A belső kapu a szilágysomlyói Báthori-vár reneszánsz kapujának kicsinyített másolata.

sétálóutca leszen

Farkas utca, Babes-Bolyai Egyetem
Király utca
Király utca
további kolozsvári képek

Nincsenek megjegyzések: