Uszodától az oszlopokig július 19, 19:59 Dorci gólyatáborban múlatja az időt, Andris pedig az iskolai kosárlabda-táborban van napestig. Anikó tegnap készült el a saját felvételét rögzítő CD szerkesztésével, ma végre el tudtam csábítani úszni. Ha így kezdődik a napom, akkor úgy érzem, hogy mindenre meg fogjuk találni a megoldást.
Délelőtt a Margitszigeten voltam a Széchy Tamás Uszoda bejárásán, szemlét tartottunk Gyárfás Tamással: meggyőzően rendezett és tágas ez az új létesítmény. Az utolsó simításokat végzik rajta, de így van ez mindenütt a nagyobb beruházások átadásakor. A szinkronúszó lányok edzését pedig nem zavarja meg a külső kopácsolás.
Tegnap este kaptam meg a BKV intézkedési programját a kidőlt oszlopok helyreállításáról. Kettőkor kollégáimmal elmondtuk a sajtónak is, mit tartalmaz ez a terv, de a benne foglaltakon kívül a legfontosabb hír az, hogy a vizsgálat folyik. Nem prejudikálunk, nem a politikusok dolga, hogy a felelősöket megnevezzék, ez a Műegyetem által elvégzett vizsgálat alapján derülhet majd ki. Néhány nappal az úszó EB előtt az a legfontosabb, hogy a hibát elhárítsák. A BKV azt ígéri, hogy július 26-án reggel 4 órakor forgalomba állnak a hídon a villamosok. Délután megnéztem, hogyan próbálják kicserélni a két kidőlt oszlopot, a fotó is ekkor készült. A következő napokban megerősítik a hídon lévő további 68 lámpaoszlopot, próbaüzemet tartanak, majd megszüntetik a Margit hídi ideiglenes végállomást. Július 26-ig elvégzi a kivitelező a kereszttartó huzalok cseréjét egészen az Oktogonig. Éjszaka meghosszabbított munkaidőben fognak dolgozni, és ugyanez várható részleges vágányzár mellett, ami annyit jelent, hogy hétvégeken villamospótló buszok közlekedése várható majd. Mostantól nincs mellébeszélés. Az intézkedési tervet valamennyi résztvevő szervezet aláírta, remélem, végre is hajtják, pontról-pontra ellenőrizni fogjuk őket. Sajnos az eddig történtek ismeretében nem lehet garantálni, hogy egyáltalán nem lesznek üzemzavarok. Az kimondható, hogy az ütemtervben foglalt feladatok végrehajtásával ezeknek a valószínűsége hétről-hétre csökken. Munkatársaimmal együtt minden nap személyesen ellenőrzöm munkálatokat, amelyekben eddig a Városháza csak finanszírozóként vett részt. Ezzel kapcsolatban tisztázni kell egy fontos kérdést. Az ellenzék felvetette, hogy a mulasztásnak pénzhiány az oka, mert a BKV nem kap működési támogatást a fővárostól. Csakhogy a BKV évente több tízmilliárd forint fejlesztési támogatást kap a fővárostól. Ebből újulhat meg a 2-es metró, ezért vásárolhatott a cég új buszokat és villamosokat, ezért épülhet a 4-es metró és ezért nem lehet pénzhiányra hivatkozni egy beruházás megfelelő elvégzésekor. Mert arra a főváros a pénzt odaadta. A BKV-nak helyre kell állítani megtépázott reputációját. Soha nem fordult még elő, hogy egy vállalati beruházással, annak minden logisztikai és technológiai részletével ennyit kellett foglalkoznia a főváros vezetésének. Gondoskodunk a rendőri biztosításról is, hogy a munkaterület a forgalomban szabadon maradjon. Nem rajtunk fog múlni, hogy az „oszlopügy” a kivitelezők és a beruházó kezeiben hogyan alakul majd…
1 megjegyzés:
Uszodától az oszlopokig
július 19, 19:59
Dorci gólyatáborban múlatja az időt, Andris pedig az iskolai kosárlabda-táborban van napestig. Anikó tegnap készült el a saját felvételét rögzítő CD szerkesztésével, ma végre el tudtam csábítani úszni. Ha így kezdődik a napom, akkor úgy érzem, hogy mindenre meg fogjuk találni a megoldást.
Délelőtt a Margitszigeten voltam a Széchy Tamás Uszoda bejárásán, szemlét tartottunk Gyárfás Tamással: meggyőzően rendezett és tágas ez az új létesítmény. Az utolsó simításokat végzik rajta, de így van ez mindenütt a nagyobb beruházások átadásakor. A szinkronúszó lányok edzését pedig nem zavarja meg a külső kopácsolás.
Tegnap este kaptam meg a BKV intézkedési programját a kidőlt oszlopok helyreállításáról. Kettőkor kollégáimmal elmondtuk a sajtónak is, mit tartalmaz ez a terv, de a benne foglaltakon kívül a legfontosabb hír az, hogy a vizsgálat folyik. Nem prejudikálunk, nem a politikusok dolga, hogy a felelősöket megnevezzék, ez a Műegyetem által elvégzett vizsgálat alapján derülhet majd ki. Néhány nappal az úszó EB előtt az a legfontosabb, hogy a hibát elhárítsák. A BKV azt ígéri, hogy július 26-án reggel 4 órakor forgalomba állnak a hídon a villamosok. Délután megnéztem, hogyan próbálják kicserélni a két kidőlt oszlopot, a fotó is ekkor készült. A következő napokban megerősítik a hídon lévő további 68 lámpaoszlopot, próbaüzemet tartanak, majd megszüntetik a Margit hídi ideiglenes végállomást. Július 26-ig elvégzi a kivitelező a kereszttartó huzalok cseréjét egészen az Oktogonig. Éjszaka meghosszabbított munkaidőben fognak dolgozni, és ugyanez várható részleges vágányzár mellett, ami annyit jelent, hogy hétvégeken villamospótló buszok közlekedése várható majd. Mostantól nincs mellébeszélés. Az intézkedési tervet valamennyi résztvevő szervezet aláírta, remélem, végre is hajtják, pontról-pontra ellenőrizni fogjuk őket. Sajnos az eddig történtek ismeretében nem lehet garantálni, hogy egyáltalán nem lesznek üzemzavarok. Az kimondható, hogy az ütemtervben foglalt feladatok végrehajtásával ezeknek a valószínűsége hétről-hétre csökken. Munkatársaimmal együtt minden nap személyesen ellenőrzöm munkálatokat, amelyekben eddig a Városháza csak finanszírozóként vett részt. Ezzel kapcsolatban tisztázni kell egy fontos kérdést. Az ellenzék felvetette, hogy a mulasztásnak pénzhiány az oka, mert a BKV nem kap működési támogatást a fővárostól. Csakhogy a BKV évente több tízmilliárd forint fejlesztési támogatást kap a fővárostól. Ebből újulhat meg a 2-es metró, ezért vásárolhatott a cég új buszokat és villamosokat, ezért épülhet a 4-es metró és ezért nem lehet pénzhiányra hivatkozni egy beruházás megfelelő elvégzésekor. Mert arra a főváros a pénzt odaadta. A BKV-nak helyre kell állítani megtépázott reputációját. Soha nem fordult még elő, hogy egy vállalati beruházással, annak minden logisztikai és technológiai részletével ennyit kellett foglalkoznia a főváros vezetésének. Gondoskodunk a rendőri biztosításról is, hogy a munkaterület a forgalomban szabadon maradjon. Nem rajtunk fog múlni, hogy az „oszlopügy” a kivitelezők és a beruházó kezeiben hogyan alakul majd…
Megjegyzés küldése